Streamovacie služby sú založené na jednoduchom princípe. Spoločnosť si vyberie obsah, ktorý chce licencovať, zákazník si zaplatí mesačné predplatné a daný obsah si môže bez obmedzení užívať. Veľké množstvo ľudí však už po krátkom čase prišlo na to, že tento systém sa dá jednoducho obísť.
Ak chcel váš kamarát, rodinný príslušník pozerať rovnaký obsah ako vy ale nechcel zaň platiť, jednoducho ste mu mohli nazdieľať vaše prihlasovacie údaje. Celá skupina ľudí tak mohla pozerať plnohodnotný obsah za zlomok pôvodnej ceny.
Jednou z prvých služieb, ktorá začala tlačiť na zákaz zdieľania hesiel bolo Spotify. Pri prihlasovaní ste museli potvrdiť, že s majiteľom konta bývate na rovnakej adrese, inak vás služba zo skupiny vyhodila. V roku 2023 si na týchto používateľom došliapol Netflix a následne v roku 2024 Disney+. Do tejto skupiny sa najnovšie pridáva aj populárna služba Max.
Upozornenie pri „podozrivej“ aktivite ale aj možnosť lacnejšieho podúčtu
Spoločnosť Warner Bros. Discovery prostredníctvom tlačovej správy oznámila, že v rámci svojej streamovacej služby Max začne používateľom postupne ponúkať možnosť vytvoriť podúčet osobám, ktoré nežijú s majiteľom účtu v domácnosti. Max je totiž ako ostatné služby primárne určená pre obyvateľov jednej domácnosti. Služba by mala po novom tiež upozorňovať používateľov v prípade, že deteguje „podozrivú“ aktivitu na účte, mimo trvalého bydliska majiteľa účtu.

Ak ale stále chcete zdieľať účet s vašimi priateľmi a zároveň im aj ušetriť peniaze, Max vám ponúkne možnosť podúčtu. Tá bude spoplatnená sumou 7,99 dolárov mesačne. Pre porovnanie, základné predplatné s reklamami stojí 9,99 dolárov mesačne a vyššie programy bez reklám stoja 16,99 a 20,99 dolárov mesačne. Táto možnosť je zatiaľ dostupná len v USA.
Max sa nechal inšpirovať tými najlepšími
Príklady z praxe ukazujú, že tlak na zákaz zdieľania hesiel službám neuškodí ale naopak prospeje. Netflix napríklad v roku 2024, rok po zavedení opatrení voči zdieľaniu hesiel, oznámil medziročný nárast tržieb na úrovni 15 % a čistý zisk viac ako 2 miliardy dolárov.
Neznížil sa ani počet celkový odberateľov, naopak. V treťom štvrťroku 2023 sa zvýšil o 14 % na celkových 282 miliónov. Toto číslo dáva aspoň akú takú predstavu o tom, koľko ľudí sa len „viezlo“ na konte svojich priateľov. O tom či Max pristúpi k novému systému podúčtov aj v Európe nie je nateraz známe.