Slovenská pošta zavádza moderné technológie: Doručovatelia dostanú multifunkčné zariadenia.
Pred niekoľkými rokmi Slovenská pošta vstúpila do 21. storočia tým, že zaviedla možnosť platby platobnými kartami na svojich pobočkách. Ohromujúci výkon našej pošty ale nebol posledný. Ani nie po piatich rokoch po tejto malej revolúcii prichádza ďalšia. Odteraz budeme môcť platiť kartou aj samotným poštárom.
Vyznelo to pasívne agresívne? Nemalo.
Totiž, Slovenská pošta je jedným z najväčších zamestnávateľov na Slovensku. V súčasnosti pracuje v Slovenskej pošte viac ako 11-tisíc ľudí a súčasťou celého tohto kolosu je aj prevádzkovanie obrovského množstva pobočiek. Je ich okolo 1500 a k nim musíme pripočítať viac ako štyri a pol tisíca poštových schránok a početné BalíkoBOXy.
Vykonávať akékoľvek systémové zmeny pri takto veľkej spoločnosti je mimoriadnou výzvou.
Konečne platby priamo u poštára u vás doma
Slovenská pošta pokračuje v modernizácii svojich služieb. V súčasnosti postupne zavádza nové multifunkčné zariadenia pre svojich doručovateľov, ktoré majú výrazne zefektívniť a zjednodušiť proces doručovania zásielok.
Do konca tohto roka plánuje pošta vybaviť približne 2 500 doručovateľov, čo predstavuje približne 60 % z celkového počtu. V roku 2025 by už všetky poštové doručovacie služby mali byť vybavené týmito modernými nástrojmi.
Čo všetko zariadenie dokáže?
Nové multifunkčné zariadenie nahrádza až štyri doteraz používané nástroje: skener QR/čiarových kódov, platobný terminál, zariadenie na hlásenie mimoriadnych udalostí a mobilný telefón.
Vďaka integrácii týchto funkcií do jedného zariadenia budú mať doručovatelia všetky potrebné nástroje vždy po ruke. Medzi hlavné výhody nového zariadenia patrí:
- Zjednodušenie práce: Doručovatelia budú môcť rýchlejšie a efektívnejšie spracovať zásielky.
- Zníženie rizika pochybenia: Automatizácia niektorých procesov minimalizuje ľudskú chybu.
- Zvýšenie pohodlia pre klientov: Klienti budú môcť platiť za zásielky priamo u doručovateľa a to aj bezhotovostne.
- Možnosť podania zásielky u doručovateľa: Klienti nebudú musieť navštevovať poštu.
- Rýchlejšie a pohodlnejšie služby
Podľa slov riaditeľky obchodu Slovenskej pošty, Melindy Burdanovej, nová technológia výrazne skráti čas potrebný na vybavenie zásielok a zvýši celkovú efektivitu doručovania. „Klienti si tak budú môcť vychutnať rýchlejšie a pohodlnejšie služby priamo u seba doma,“ dodala Burdanová.
Zavedenie nových multifunkčných zariadení je ďalším krokom Slovenskej pošty smerom k digitalizácii a modernizácii svojich služieb.