Televízna senzácia: Markíza a Joj prvýkrát v histórii urobia niečo, čo sa ešte u nás nestalo

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 3 min.

Historická televízna chvíľa

Na slovenskom televíznom trhu nastane tento rok počas vianočných sviatkov bezprecedentná situácia. Dve najväčšie komerčné televízie, Markíza a TV JOJ, odvysielajú v rovnakom čase identický program. Tento unikátny moment nastane práve na Štedrý večer, píše portál Mediaboom.sk.

Kultová britská postavička Mr. Bean sa prvýkrát v histórii slovenského vysielania objaví simultánne na dvoch konkurenčných staniciach. JOJ Plus a Markíza Klasik zaradia do svojho štedrovečerného programu rovnakú epizódu populárneho sitkomu s Rowanom Atkinsonom v hlavnej úlohe.

„Veselé Vianoce, Mr. Bean“ sa začne vysielať na oboch staniciach krátko po 18:30. Zatiaľ čo JOJ Plus ponúkne divákom 95-minútový maratón, Markíza Klasik sa rozhodla pre kratší, polhodinový formát. Diváci tak budú mať možnosť sledovať, ako sa nešikovný Bean pokúša vyzbierať peniaze na charitu a svojským spôsobom sa zmocní vianočného stromčeka priamo v centre mesta.

Táto situácia je o to zaujímavejšia, že televízie zvyčajne bojujú o exkluzívne práva na vysielanie populárnych titulov. Každoročne sledujeme súboj o také klasiky, ako sú „Tri oriešky pre Popolušku“, ktoré tento rok získala Markíza, aby ich o rok prepustila TV JOJ.

televízia
Zdroj: Freepik.com/
freepik

Nejde o ojedinelý prípad, avšak je to výnimočné

Jediný podobný prípad v histórii slovenského televízneho vysielania sa odohral pred takmer dvoma dekádami. V roku 2005 došlo ku kurióznej situácii s vysielaním rozprávky Mrázik. Vtedy obe televízie získali práva od rozdielnych distribútorov, čo viedlo k súbežnému vysielaniu. Situácia sa však vyriešila v prospech Markízy, ktorá si udržala exkluzivitu na slovenský dabing.

Je to skutočne výnimočný prípad, ktorý nemá v novodobej histórii slovenských televízií obdobu. Zvyčajne si stanice delia rôzne série toho istého seriálu, ako to poznáme napríklad pri Myšlienkach vraha, ale aby vysielali identickú epizódu v rovnakom čase, to tu ešte nebolo.

Tento nezvyčajný jav naznačuje, že došlo k vydaniu nevýhradných práv na vysielanie Mr. Beana, čo umožňuje obom televíziám legitímne vysielať rovnaký obsah. Pre divákov to znamená väčšiu slobodu výberu, keďže si môžu zvoliť, na ktorej stanici si obľúbený program pozrú.

Situácia zároveň poukazuje na meniace sa trendy v televíznom priemysle, kde klasické modely exkluzivity ustupujú novým formám distribúcie obsahu. V ére streamovacích služieb a meniacich sa diváckych návykov môže ísť o predzvesť ďalších podobných prípadov v budúcnosti.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Nová éra odštartovaná: Telekom prináša Slovákom mobilnú supersieť (+všetky novinky)

Autor: Peter

Telekom bol v roku 2024 uznaný za lídra v oblasti mobilných sietí na Slovensku. Prestížne ocenenia za najlepšiu a najrýchlejšiu…

Elon Musk je „druhý Trump“. Začal riadiť USA ako samovládca, narobil poriadny bordel

Autor: Zuzana Hlašeková

Zamestnanci majú obavy V americkom vládnom aparáte dochádza k nečakanému presunu moci do rúk podnikateľa Elona Muska a jeho tímu.…

Aktuálne: Státisíce Slovákov oslavujú, od O2 dostanú dôležitú službu zadarmo

Autor: Peter

Operátor O2 v novembri minulého roka sprístupnil plne digitálnu službu eSIM novým zákazníkom O2 paušálov. Teraz prostredníctvom tlačovej správy informoval,…

Veľký operátor rozdáva 100 eur. Takto získate tučný bonus

Autor: Redakcia

Prenos internetu? Hrozia sankcie Chcete si prilepšiť o 100 eur a vyhnúť sa zmluvnej pokute za prenos internetu počas viazanosti?…

Nič lepšie nenájdete. V Lidl kúpite prelomovú sonickú kefku, ostali sme z nej ohromení

Autor: Karol Gajdos

Umelá inteligencia, OLED displej, neuveriteľná výdrž batérie Oclean X Ultra je rozhodne jednou z najlepších sonických kefiek na trhu. Vyskúšali…

Priemerná cena iPhonov dosiahla rekord, na šialený odstup Samsungu a Xiaomi budete nechápavo pozerať

Autor: Peter

Analytická spoločnosť Counterpoint Research stojí za viacerými zaujímavými štatistikami, ktoré sa týkajú predajov smartfónov. Teraz zverejnila najnovšie informácie, ktoré vidia…