Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Pozor, zapne sa bez varovania. Nenápadná funkcia mení váš prehliadač na špehovací nástroj

Autor: Peter Steigauf

Kontroverzné špehovanie používateľov Mozilla, ktorá stojí za obľúbeným webovým prehliadačom Firefox, čelí právnym opletačkám kvôli podaniu zo strany rakúskej organizácie…

Sneh, ktorý zabíja. Neznáme sci-fi Netflixu môže tromfnúť The Last of Us

Autor: Erik Košťany

Trailer na sci-fi Eternaut Netflix za posledné roky priniesol apokalyptické vízie súčasného sveta už niekoľkokrát, žiadna z nich však nebola…

Na súboj vyzýva Netflix. Predplatné slovenského konkurenta viete získať zadarmo

Autor: Erik Košťany

Služba JOJ Play oslavuje Jediná čisto slovenská streamovacia platforma JOJ Play oslavuje tri roky svojho pôsobenia. Sláviť bude naozaj vo…

Microsoft ruší modrú obrazovku smrti. Toto nahradí obávanú vlastnosť Windowsu

Autor: Peter Steigauf

Legendárna obrazovka smrti v novom šate Obrazovka, ktorá sa zobrazuje v prípade náhlych, kritických zlyhaní operačného systému Windows, dostane nový…

EÚ opäť pritlačila na Apple. iPhony po spustení ponúknu niečo, čo tu ešte nebolo

Autor: Peter

Apple sa vyhne pokute a príkazu Európskej únie na zmenu svojho systému nastavenia internetových prehliadačoch v iPhonoch. Spoločnosť musela vykonať…

Tragédia dokonaná. Prekliaty Marvel film asi nikdy nevznikne

Autor: Erik Košťany

Blade je údajne zrušený Marvel má na zozname premiér na tento rok tri filmy. Štvrtého Kapitána Ameriku už sme videli…