ČERNÁK prevalcoval Hollywood. Za 11 dní zarobil milióny eur

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 3 min.

Fenomén streamovacích služieb

Pokračovanie úspešného filmu o známom slovenskom mafiánovi láme jeden rekord za druhým. Černák sa stal filmom s najúspešnejším otváracím víkendom v histórii slovenských kín. Odborník však upozorňuje na výraznejší prepad návštevnosti v porovnaní s prvým dielom.

Druhá časť mafiánskeho diptychu režiséra Petra Kronera prekonala magickú hranicu dvoch miliónov eur už po jedenástich dňoch od premiéry. S celkovými tržbami 2 058 733 eur a návštevnosťou 254 949 divákov sa tak radí medzi najúspešnejšie slovenské filmy všetkých čias.

„Prekonanie dvojmiliónovej hranice za 11 až 12 dní je nový rekord, rovnako ako aj prekonanie štvrťmiliónovej návštevnosti,“ potvrdzuje filmový kritik a expert na filmové dáta Michal Korec z portálu Kinema pre portál Forbes.sk. Už počas otváracieho víkendu film prekonal doterajšie rekordy, keď do kín prilákal 133 586 divákov a zarobil vyše milión eur. Týmto výkonom za sebou nechal také blockbustery ako Avengers: Endgame či prvý diel Miki.

Zaujímavým faktorom úspechu druhého dielu je podľa filmového kritika Petra Konečného aj vplyv streamovacej služby Netflix. „Jednotku si pozrelo v kinách takmer 380-tisíc divákov a desaťtisíce práve na Netflixe. Tí, ktorí si pozreli prvú časť na tejto platforme, sa tak pridali k tým, ktorí si chceli dvojku pozrieť v kinách,“ vysvetľuje Konečný.

Film sa stal podľa kritikov určitým typom spoločenskej udalosti. „Ľudia sa chcú medzi sebou o tomto filme porozprávať a nechcú sa v robote cítiť odstrčení,“ dodáva Konečný s upozornením, že pri zobrazovaní historických udalostí treba dbať na faktickú presnosť.

V jednom fakte je MIKI stále úspešnejší

Napriek rekordným číslam však odborníci upozorňujú na jeden znepokojujúci trend. Medzi prvým a druhým týždňom premietania zaznamenal Černák výraznejší prepad návštevnosti (42,1 %) v porovnaní s prvým dielom (32,9 %). „Podľa očakávaní má Černák vyššiu úvodnú návštevnosť ako Miki počas prvých dní. To je tradične pravidlo pokračovaní. Divákov zaujíma vyústenie príbehu,“ vysvetľuje Korec. Predpokladá, že film by mohol dosiahnuť celkové tržby medzi 3,2 až 3,3 milióna eur.

K úspechu filmu prispel aj vhodne zvolený termín premiéry v januári, ktorý sa ukázal ako takticky efektívnejší než augustový termín prvého dielu. Svoju úlohu zohralo aj zvýšené vstupné v kinách v dôsledku nárastu DPH.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Doklady v mobile majú masívny úspech u Slovákov. Toto všetko ešte len prinesú

Autor: Tomáš

Digitalizácia, alebo proces prechodu z analógových formátov na formáty digitálne, prináša nové možnosti a efektívnosť do rôznych oblastí nášho života.…

AKTUÁLNE: Google na kolenách. Bude musieť predať Chrome aj Android

Autor: Kristína Sudorová

Pád digitálneho giganta Google je jednoznačne jedna z najväčších spoločností na svete, ktorá absolútne dominuje digitálnym trhom s prehliadačmi či…

Slováci ich milovali. Legendárne filmy s monštrami dostanú aj špičkový seriál

Autor: Erik Košťany

Pacific Rim dostane seriál Minulý rok sa rozšírila informácia o tom, že dvojica filmov Pacific Rim (u nás pri prvom…

Toto nie je ďalšia bezcenná „tech-hračka“. Prečo ho tisíce rodičov považujú za absolútnu revolúciu?

Autor: Kristína Sudorová

Toto nie je len ďalšia hračka pre bábätko V 21. storočí je život bez najnovších moderných vychytávok takmer nemožný. Na…

Škandál: Windows 11 sa aktualizuje na počítačoch, kde to zakázali

Autor: Peter

V posledných dňoch sa vo firemnom IT svete objavil problém, ktorý zamestnal nejedného správcu IT. Na firemných počítačoch spravovaných prostredníctvom…

Slováci, neprehliadnite. Tento operátor rozdáva neobmedzené dáta zadarmo

Autor: Tomáš

S príchodom teplejších jarných dní trávi čoraz viac ľudí svoj čas vonku na čerstvom vzduchu, mimo kancelárii a nákupných centier.…