Banka informovala o výpadku služieb
Klienti ČSOB banky by mali byť pripravení na dočasné obmedzenie k prístupu k bankových službám. Banka oznámila, že v nedeľu 9. februára od 00.01 hod. do 08.00 hod. dôjde k plánovanej technickej odstávke. Táto odstávka sa dotkne širokej škály služieb vrátane Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking, ČSOB API (PSD2) a oficiálnej webovej stránky banky, www.csob.sk.
Dôvodom odstávky je snaha o ďalšie skvalitňovanie a modernizáciu poskytovaných služieb. Banka ubezpečila klientov, že tieto technické úpravy sú nevyhnutné pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti v budúcnosti. Zároveň sa ospravedlnila za možné nepríjemnosti, ktoré môžu odstávkou vzniknúť.
„Vážení klienti, v nedeľu 9. februára v čase od 00.01 hod do 08.00 hod dôjde pre plánovanú prevádzkovú odstávku k celkovému obmedzeniu služieb Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking, ČSOB API (PSD2) a webová stránka www.csob.sk. Odstávka je nevyhnutná pre ďalšie skvalitňovanie služieb a za prípadné komplikácie spôsobené technickou odstávkou sa vopred ospravedlňujeme.“
Banka skvalitňuje svoje služby, preto na pár hodín vypína systémy
Klienti by si mali vopred zabezpečiť prístup k potrebným informáciám alebo vykonať dôležité finančné transakcie mimo tohto časového úseku. Akékoľvek problémy s využívaním služieb počas odstávky sú očakávané, preto je vhodné byť pripravený na alternatívne riešenia.

Odstavenie systémov sa bude už tradične konať v čase, kedy banka eviduje minimum transakcií. Nedeľa ráno je pre to ideálna, pričom o 8:00 hodine by už všetko malo opäť fungovať. Tento čas bol navrhnutý práve z dôvodu, aby sa výpadok dotkol čo najmenšieho počtu klientov.
Plánované odstávky systémov sú bežnou praxou vo finančnom sektore aj v mnohých iných odvetviach, kde digitálne systémy zohrávajú kľúčovú úlohu. Banky počas nich aktualizujú softvér aj hardvér, optimalizujú výkon systémov a hlavne implementujú nové funkcie, ktoré majú v konečnom dôsledku spríjemniť používanie ich služieb.