Používatelia viacerých modelov hodiniek značky Garmin hlásia problémy. Uviazli v takzvanom bootloope, čiže ich hodinky sa automaticky po zapnutí reštartujú. Počas posledných hodín sa objavilo množstvo príspevkov od vlastníkov týchto zariadení na rôznych sociálnych sieťach.
Hodinky sa jednoducho zasekli a zobrazujú trojuholníkovú obrazovku spúšťania. Na tému upozornil Forbes.
„Dnes ráno pri bazéne, keď som prechádzal aktivitami, aby som si vybral plávane, hodinky sa jednoducho reštartovali a uviazli v bootovacej slučke. Logo sa stále zobrazuje a mizne,“ sťažuje sa jeden z používateľov Redditu.
Nespokojný používateľ oslovil spoločnosť Garmin so žiadosťou o vyjadrenie k situácii. Tá o probléme už vie a odpovedala mu, že za zobrazením modrého trojuholníka stojí spustenie GPS aktivity. Problém vraj môže vyriešiť dlhšie podržanie zapínacieho tlačidla.
Neoficiálne postupy opravy
Na sociálnych sieťach používatelia zdieľajú s ostatnými informácie o tom, ako sa im podarilo z tohto problému dostať. Jeden z návodov sa objavil aj priamo na fóre výrobcu:
- Pripojte hodinky k počítaču
- Podržte zapínacie tlačidlo aspoň na 30 sekúnd, kým sa hodinky nevypnú
- Opäť stlačte zapínacie tlačidlo, spoločne s tlačidlom start/stop. To držte po dobu 30 sekúnd
- Skontrolujte, či sa zariadenie pripojilo k počítaču
- V zložke Garmin/RemoteSW/directory vymažte súbor s názvom GPE.bin
- Odpojte hodinky od počítača
- Nepripájajte hodinky opäť k telefónu, pokiaľ Garmin problém nevyrieši
Aj keď Garmin tento postup „nápravy“ oficiálne nepotvrdil, zdá sa, že problém je práve so súborom GPE.bin. Ten sa do pamäte hodiniek nahráva počas synchronizácie so smartfónom a obsahuje informácie o približných pozíciách navigačných družíc. Takto dokážu hodinky rýchlejšie zistiť svoju aktuálnu polohu. Ten dnešný súbor bol pravdepodobne nejako porušený, čoho výsledkom je reštartovanie hodiniek.
Ktorých Garmin hodiniek sa týka problém?
Oficiálna informácia o probléme sa objavila na oficiálnej japonskej stránke výrobcu. Hovorí o tom, že na celom svete registruje chybu v niektorých zariadeniach, kedy sa náhodne počas používania objaví ikona trojuholníka, ktorá neskôr bliká. Bližšie informácie spoločnosť neuvádza. Ovplyvnené majú byť tieto modely:
- séria Forerunner
- vivoactive 5
- Venu 3
- Edge 1040
- Descent MK3
- Epix Gen2
- série Fenix 7
- série Instinct 3
Riešením problému je aj tvrdý reset, čiže obnovenie hodiniek do pôvodných nastavení. To síce všetko vyrieši, no len do doby, kedy sa hodinky pripoja k smartfónu a stiahne sa poškodený súbor.