Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Pozor, zapne sa bez varovania. Nenápadná funkcia mení váš prehliadač na špehovací nástroj

Autor: Peter Steigauf

Kontroverzné špehovanie používateľov Mozilla, ktorá stojí za obľúbeným webovým prehliadačom Firefox, čelí právnym opletačkám kvôli podaniu zo strany rakúskej organizácie…

Sneh, ktorý zabíja. Neznáme sci-fi Netflixu môže tromfnúť The Last of Us

Autor: Erik Košťany

Trailer na sci-fi Eternaut Netflix za posledné roky priniesol apokalyptické vízie súčasného sveta už niekoľkokrát, žiadna z nich však nebola…

Na súboj vyzýva Netflix. Predplatné slovenského konkurenta viete získať zadarmo

Autor: Erik Košťany

Služba JOJ Play oslavuje Jediná čisto slovenská streamovacia platforma JOJ Play oslavuje tri roky svojho pôsobenia. Sláviť bude naozaj vo…

Microsoft ruší modrú obrazovku smrti. Toto nahradí obávanú vlastnosť Windowsu

Autor: Peter Steigauf

Legendárna obrazovka smrti v novom šate Obrazovka, ktorá sa zobrazuje v prípade náhlych, kritických zlyhaní operačného systému Windows, dostane nový…

EÚ opäť pritlačila na Apple. iPhony po spustení ponúknu niečo, čo tu ešte nebolo

Autor: Peter

Apple sa vyhne pokute a príkazu Európskej únie na zmenu svojho systému nastavenia internetových prehliadačoch v iPhonoch. Spoločnosť musela vykonať…

Tragédia dokonaná. Prekliaty Marvel film asi nikdy nevznikne

Autor: Erik Košťany

Blade je údajne zrušený Marvel má na zozname premiér na tento rok tri filmy. Štvrtého Kapitána Ameriku už sme videli…