Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

AKTUÁLNE: Dvaja operátori zvyšujú ceny kvôli novej DPH. Koľko si priplatíte?

Autor: Zuzana Hlašeková

Zmeny cien v každom smere Zákazníci dvoch významných telekomunikačných operátorov sa musia pripraviť na vyššie účty. O2 a Tesco mobile…

Na Slovensku otvorili ďalšiu revolučnú predajňu. Bez obsluhy nakúpite 24/7, aj počas sviatkov

Autor: Dávid Igaz

Druhá 24/7 automatizovaná predajňa na Slovensku je otvorená COOP Jednota pokračuje v rozširovaní automatizovaných predajní. Po obci Šalgočka, kde nonstop…

Hráči v šoku. Niektoré hry vyzerajú na PS5 Pro horšie ako na pôvodnej konzole

Autor: Kristína Sudorová

Kde je problém s PS5 Pro grafikou? Dlho očakávaná vylepšená verzia PlayStation 5  konečne dorazila. Všetci herní nadšenci sa novej…

Výdajné boxy Alzy či Allegra pod útokom. Zlodeji si z nich robia adventné kalendáre

Autor: Zuzana Hlašeková

Zlodeji si našli nový fenomén V posledných týždňoch sa výdajné boxy obchodov a prepravných spoločností stali obľúbeným cieľom zlodejov. Tieto…

Toto je TOP gadget 2024, ktorý vám zmení život (RECENZIA)

Autor: Dávid Igaz

Totálne odporné skúšky, ktoré šokovali výsledkom Cecotec FreeGo Wash je podlahový čistič, ľudovo povedané mop. No nie je to len…

Gmail sa inšpiruje jednou z najlepších funkcií Apple. Spôsobí to revolúciu vášho súkromia

Autor: Zuzana Hlašeková

Google pripravuje významnú novinku pre svojich používateľov. Populárna e-mailová služba Gmail čoskoro predstaví funkciu „Shielded Email". Tá má používateľom pomôcť…