Drahšie cestovanie nahnevalo ľudí
Avizované zdražovanie vlakov ZSSK, ktoré prichádza v dôsledku nového poplatku, sa nestretlo s pochopením Slovákov. Práve naopak, rozbehla sa internetová petícia, ktorú už podpísali stovky ľudí. V čase písania článku svietilo na webe peticie.com už viac ako 640 podpisov.
„ZSSK plánuje od 15. marca zaviesť nové, podľa nášho názoru neprimerané, poplatky za servis. Tieto nové poplatky znamenajú spoplatnenie nákupu lístka priamo v predajnom okienku na stanici/zastávke, alebo vo vlaku priamo od sprievodcu,“ vysvetľujú autori petície dôvod jej vytvorenia.
Ako to teda bude s poplatkom za servis? Železničná spoločnosť zavádza od polovice marca pri nákupe na predajných miestach a vo vlaku poplatok za servis. Jeho výška bude rôzna. Najvýhodnejšou možnosť bude online nákup lístka, ktorý zostane bez poplatku za servis. V pokladnici bude k cestovnému účtovaný poplatok za servis vo výške jedného eura (dve eurá pri spiatočnom lístku).
Najhoršie to bude pri nákupe priamo vo vlaku. K cestovnému vám naúčtujú dodatočný poplatok za servis vo výške 3 eurá, a to pri nástupe v každej stanici, aj v stanici bez otvorenej pokladnice.

Zdražovanie vlakov? Vraj pokrývajú náklady
Železničiari tvrdia, že nový poplatok vraj pokrýva vyššie náklady na výdaj cestovných lístkov: „Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) kladie dôraz na digitalizáciu svojich služieb, aby ušetrila náklady, prispela k ekológii a získala dodatočné výnosy na zlepšovanie služieb pre cestujúcich,“ bráni sa štátna firma.
Vydýchnuť si môžu aspoň dôchodcovia. Poplatok za servis sa neuplatňuje pri kúpe takzvaného cestovného lístka pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S. Všetci ostatní, ktorí sa chcú novému poplatku vyhnúť, musia využiť nákup cez web zssk.sk, SMS správu alebo mobilnú aplikáciu. Tá však nie je zrovna obľúbená a dlhodobo čelí kritike cestujúcich.