Microsoft žiada od herných vývojárov spätnú väzbu
Pre mnohých herných nadšencov evokuje názov Xbox legendárnu stálicu medzi konzolami. V posledných rokoch má však herná konzola od Microsoftu značný problém dotiahnuť sa na konkurenčný PlayStation. Jediným svetlým bodom, ktorý oproti konkurencii v oblasti predaja zožal aspoň aký-taký úspech, bola generácia Xbox 360.
Podľa portálu The Verge vidí spoločnosť so sídlom v Redmonde jeden z problémov v nedostatku a neaktuálnosti dostupných hier pre ich platformu. Vývojári hier totiž Xbox obchádzajú a dávajú radšej prednosť konkurenčným platformám. Microsoft sa teda začal aktívne zapodievať otázkou: Prečo nechcú vývojári programovať hry pre ich konzolu?
Iniciatíva v podobe Xbox Research
Microsoft chce počuť vysvetlenie od samotných vývojárov. Kvôli tomu rozšírila spoločnosť svoj Xbox Research tak, aby zahŕňal aj komunitu vývojárov hier. Novovzniknutý Xbox Research tím má za úlohu komunikovať s vývojármi o dôvodoch nízkej produkcie hier pre ich platformu. Okrem toho bude tím podávať spätnú väzbu, pomáhať vo vývoji či riešiť rôzne technické problémy.
Program Xbox Research je ponovom sprístupnený pre všetkých členov herných štúdií, vrátane marketingových odborníkov, manažérov a dizajnérov. K danej téme sa vyjadrila aj šéfka výskumného oddelenia v divízii Xbox Deborah Henderson: „Chceme spätnú väzbu od všetkých, ktorí na hrách pracujú a v rámci našich možností im uľahčiť život, pretože to je to, čo robí hry a samotné hranie lepšie.“
„Ak nevyvíjate hry pre Xbox, radi by sme vedeli dôvod,“ dodáva Deborah Henderson. „A úprimne, ak využívate konkurenčné nástroje, pravdepodobne máte na vec trochu iný pohľad, z ktorého by sme sa mohli poučiť.“
Pretrvávajúcim problémom, ktorý môže vývojárov a v konečnom dôsledku aj hráčov odrádzať od konzole Xbox, je oneskorené vydanie kvôli technickým komplikáciám. Niektoré hry sa dokonca na platforme ani neobjavili. Napríklad herný hit Baldur’s Gate 3 dorazil na Xbox až niekoľko mesiacov po uvedení na konkurenčnom PlayStation 5. Firma Capcom už dopredu varovala, že jej nové bojové hry dodajú na Xbox z technických dôvodov až v roku 2025.
Táto výrazná snaha Microsoftu je rozhodne pozitívnym odkazom najmä do budúcnosti. Na základe spolupráce a spätnej väzby od vývojárov bude spoločnosť môcť odstrániť viaceré prekážky, ktoré im na dobrej reputácii rozhodne nepridávali. Hráči tak budú mať prístup ku kvalitnejšiemu a širšiemu obsahu.