Odstávka, ktorá vás môže obmedziť
Slovenská sporiteľňa pripravuje svojich klientov na rozsiahlu odstávku bankových služieb, ktorá sa uskutoční v noci z piatka na sobotu 16. novembra 2024. Banka odporúča svojim klientom, aby sa na toto obmedzenie vopred pripravili a zabezpečili si dostatočnú hotovosť.
Najciteľnejšie obmedzenie sa dotkne používateľov platobných kariet a bankomatov. V čase od 00:10 do 00:30 hod. nebudú fungovať debetné karty, bankomaty ani vkladové bankomaty. Rovnako nebude možné realizovať výber hotovosti z bankomatu prostredníctvom mobilného telefónu.
„Odporúčame našim klientom, aby si potrebnú hotovosť vybrali v predstihu a predišli tak prípadným komplikáciám,“ uvádza banka vo svojom vyhlásení.
Čo banka dočasne odstaví?
Výrazné obmedzenia sa dotknú aj elektronického bankovníctva. V časovom intervale od polnoci do piatej hodiny rannej nebudú môcť klienti využívať populárny Internetbanking George ani jeho mobilnú aplikáciu. Odstávka sa dotkne aj ďalších digitálnych služieb vrátane Sporopay, Databanking, Business24 a jeho mobilnej verzie. Nefunkčné budú taktiež SMS služby a API rozhranie pre tretie strany.
Podnikatelia a firmy by mali počítať s tým, že služba Partner Portal bude mať obmedzené fungovanie v dlhšom časovom úseku, konkrétne od piatka 21:30 do soboty 03:00 hod. Počas tohto obdobia nebudú funkčné ani notifikácie o transakciách, či už prostredníctvom Push správ, SMS alebo e-mailov.
Banka zároveň upozorňuje, že elektronické výpisy za 15. november 2024 budú doručené s oneskorením. Týka sa to výpisov z účtov, ako aj informácií o platbách realizovaných kreditnými a debetnými kartami.
Technická odstávka sa dotkne aj bezpečnostných prvkov – nefunkčný bude systém mToken, ktorý slúži na podpisovanie bankových operácií. Klienti by preto mali všetky nevyhnutné transakcie realizovať v predstihu.