Jedna z najväčších sietí s nábytkom na slovenskom a českom trhu, spoločnosť Okay, oznámila radikálny krok – zatvorenie všetkých svojich kamenných predajní. Podľa oficiálneho vyhlásenia spoločnosti k definitívnemu uzatvoreniu všetkých pobočiek dôjde 25. januára 2025. Poukázal na to portál Topky.sk.
Problémy spoločnosti sa kopili dlhodobo. Zakladateľ a majiteľ firmy Jindřich Žitovský sa už od minulého roka snažil nájsť strategického investora, ktorý by pomohol stabilizovať kritickú situáciu. Jeho snahy však zostali bez úspechu.
„Do 25. januára zatvárame všetky predajne OKAY! Naše maloobchodné predajne sa trvalo uzatvárajú, ale náš e-shop zostáva aj naďalej k dispozícii,“ uvádza spoločnosť na svojom webe. Predajne sa budú zatvárať postupne, pričom posledná má ukončiť svoju činnosť 25. januára 2025 o 20-tej hodine. Portál Regióny ešte na konci novembra informoval o tom, že 1. decembra svoje brány nadobro zatvoria prevádzky v Liptovskom Mikuláši, Ružomberku a Spišskej Novej Vsi.
Vážne finančné problémy
Firma sa borí s vážnymi finančnými ťažkosťami. Medzi najzávažnejšie patria nezaplatené faktúry voči dodávateľom, ktorí v reakcii na to pozastavili dodávky tovaru. Tento krok ešte viac prehĺbil už aj tak komplikovanú situáciu spoločnosti.
Sieť Okay, ktorá bola na trhu prítomná tri desaťročia, musela v dôsledku týchto problémov pristúpiť aj k masívnemu prepúšťaniu zamestnancov. Spoločnosť, ktorá kedysi patrila medzi lídrov na trhu s nábytkom, postupne strácala svoju pozíciu a popularitu u zákazníkov.
Hospodárske výsledky spoločnosti sa v minulom roku výrazne zhoršili. Firma vykázala stratu vo výške 5,67 miliónov eur, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom viac ako trojnásobný nárast. Nepriaznivý vývoj sa prejavil aj na výnosoch, ktoré medziročne klesli o 25 %. Kým v roku 2022 dosiahli úroveň 65 miliónov eur, v minulom roku sa prepadli na hodnotu tesne pod 49 miliónov eur.
Okrem Slovenska má však problémy spoločnosť aj v susednom Česku. Situácia sa stáva čoraz vážnejšou, keďže významní dodávatelia domácich spotrebičov, vrátane renomovaných značiek ako Beko a Gorenje, začínajú obmedzovať svoje dodávky.
Podľa informácií, ktoré priniesli české Hospodářske noviny, hlavným dôvodom tohto kroku je meškanie s úhradami za dodaný tovar. Tento faktor výrazne narušil dôveru medzi obchodnými partnermi.
Závažnosť situácie potvrdzujú aj interné zmeny v dotknutých spoločnostiach. Kedysi robustné obchodné oddelenie, ktoré zamestnávalo desiatky pracovníkov, sa dramaticky zredukovalo na približne osem zamestnancov. ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE