Spoločnosť Sony zrušila dva neoznámené live-service projekty, ktoré vyvíjali herné štúdiá Bend Studio a Bluepoint Games. Tento krok potvrdil hovorca spoločnosti, ktorý uviedol, že rozhodnutie bolo prijaté po nedávnej revízii projektov. Napriek zrušeniu hier obe štúdiá zostávajú súčasťou rodiny PlayStation Studios a Sony s nimi spolupracuje na určení ich ďalších projektov. Na tému upozornil Bloomberg.
Sony v posledných rokoch výrazne investovalo do takzvaných live-service hier, ktoré sa zameriavajú na opakované generovanie príjmov prostredníctvom mikrotransakcií, sezónnych pasov a pravidelných aktualizácií.
Na jednu stranu tieto investície predstavujú vysoké riziko straty, no v prípade úspechu dokážu priniesť dlhodobý zisk. Príkladom úspechu je hra Helldivers II, ktorá bola vydaná v roku 2024. Naopak, hra Concord, bola sklamaním a z predaja bola stiahnutá už po niekoľkých týždňoch.
Sony ruší viacero live-service projektov
Pripravovaná hra od Bluepoint mala dokonca patriť do mimoriadne populárnej série hier God of War. Sony tieto hry zrušila spolu s ďalšími projektmi, ako napríklad PvP hra zo sveta The Last of Us, živá hra Twisted Metal, online titul Spider-Man či hra Payback.

Ambiciózne plány japonskej spoločnosti tak čelia náročným výzvam a musí sa s nimi vysporiadať. Už v roku 2022 kúpila Sony spoločnosť Bungie, ktorá vyvíja hru Destiny 2. Do konca fiškálneho roka 2025 bolo v pláne spustiť až 12 live-service hier, no neskôr boli ciele upravené presne na polovicu, vrátane hier od Bend a Bluepoint, ktoré boli teraz zrušené, informoval portál ign.com.
Vývojárske štúdio Firewalk, ktoré vyvíjalo spomínanú hru Concord, bolo zatvorené úplne. V spoločnosti Bungie zase prebehlo pomerne významné prepúšťanie zamestnancov a zrušených bolo viacero projektov.
Na základe týchto informácií je teda zrejmé, že Sony prehodnocuje svoju stratégiu v oblasti live-service hier. Otázkou zostáva, či sa rozhodnutie sústrediť na vybrané projekty s vysokou šancou na úspech alebo postupne sa úplne odkloní od tejto oblasti.