Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Tragédia dokonaná. Prekliaty Marvel film asi nikdy nevznikne

Autor: Erik Košťany

Blade je údajne zrušený Marvel má na zozname premiér na tento rok tri filmy. Štvrtého Kapitána Ameriku už sme videli…

Slováci získajú kvalitu Sonos za smiešnu cenu. Ikea vypredáva jeden z najlepších produktov

Autor: Peter

Reproduktory od švédskej spoločnosti Sonos sú vo svete, ale aj na Slovensku, mimoriadne obľúbené. Zákazníci si chvália nielen samotnú kvalitu zvuku,…

Peniaze máte do 10 sekúnd: Ďalšia slovenská banka prináša okamžité platby

Autor: Peter

Okamžité platby sú na Slovensku už od začiatku roka 2022, pričom v tomto termíne podporu ponúklo len zopár najväčších bánk.…

AI zhltne neskutočne veľa povolaní, tieto tri však nikdy nenahradí

Autor: Peter Steigauf

Pracovné miesta v ohrození Umelá inteligencia robí obrovské pokroky a vývoj napreduje prakticky každý mesiac. Mnohé pracovné miesta sú v…

Chcela „sprzniť“ Bonda, osudným bol aj Pán prsteňov. Hlavný konkurent Netflixu sa zmení na nepoznanie

Autor: Erik Košťany

Štúdio Amazon opúšťa šéfka Svet streamovacích služieb zažil aktuálne šok, aký tu nebol už 5 rokov. Spoločnosť Amazon MGM Studios…

Prichádza „nezničiteľné“ sklo. Displej smartfónov bude odolnejší ako kedykoľvek predtým

Autor: Peter

Corning je historicky veľmi dôležitým partnerom spoločností, ktoré vyrábajú smartfóny. Jej sklá Gorilla Glass sa stali doslova legendou a nesmú…