Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Prvý apríl už bol. Predstavujeme robotického koňa s AI a vodíkovým pohonom

Autor: Peter

Keď sa povie Kawasaki, väčšina z vás si predstaví motocykel. Počas minulého týždňa v rámci technologického veľtrhu v Japonsku ale…

Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer…

Oficiálne: Pokračovanie jedného z najlepších filmov všetkých čias je potvrdené

Autor: Erik Košťany

Novinky o pokračovaní filmu Godzilla Minus One Pred dvomi rokmi prišiel do kín film, ktorý prekvapil divákov aj kritikov. Reč…

Slovákom spustili doklady v mobile, majú skrytú výhodu. Tu je návod na prihlásenie

Autor: Peter Steigauf

Meškajúce doklady v mobile sú tu Štát konečne splnil sľub, od dnešného dňa fungujú doklady v mobile. Chcete si ich…

Sony radikálne dvíha ceny PlayStation 5. Koľko si Slováci priplatia?

Autor: Tomáš

V jednom z posledných článkov sme písali o Trumpových clách a o tom, ako sa v ich dôsledku Apple prepadlo…

Zneužije štát naše súkromné údaje? Okolo nového energozákona „niečo smrdí“

Autor: Peter

Ministerstvo hospodárstva SR pripravilo návrh zákona o poskytovaní údajov na účel adresnej energopomoci, ktorý už bol schválený vládou. Návrh upravuje…