Tesla zvoláva celkovo až 376 241 vozidiel Model Y a Model 3 kvôli problému, ktorý by mohol spôsobiť nefunkčnosť posilňovača riadenia. Spoločnosť už podala hlásenie americkému Národnému úradu pre bezpečnosť cestnej premávky. Na tému upozornil portál Insideevs.
Problémom je manévrovanie pri nízkej rýchlosti, ktoré môže nadmerne zaťažiť obvodovú dosku v systéme posilňovača riadenia. Posilňovač sa z tohto dôvodu môže úplne deaktivovať, takže šoférovi nebude poskytovať pomoc pri otáčaní volantu. Jazda bez neho je samozrejme možná. Môže to však zvýšiť pravdepodobnosť nehody, a preto je predmetom „bezpečnostného stiahnutia.“
Vodiči nemusia nikam chodiť, stačí softvérová aktualizácia
Lenže nie je zvolávačka ako zvolávačka. V prípade Tesly to často neznamená nutnosť navštíviť servis, ale všetko prebehne na pozadí prostredníctvom softvérovej aktualizácie. A presne toto sa udeje aj teraz. Majitelia vozidiel, ktorých sa to týka, nemusia prakticky robiť nič. Automobilka už vydala aktualizáciu, ktorá problém vyrieši.

Problémy, ktoré je možné opraviť softvérovo, rieši Tesla veľmi promptne a niektorí majitelia dokonca ani nestihnú zaregistrovať, že sa týka aj ich vozidla. Ale aby sme boli féroví, v minulosti bolo viacero zvolávačiek elektromobilov tejto automobilky, ktoré museli naozaj navštíviť servis, pretože problém bol hardvérového charakteru.
Tesla už podobným problémom v minulosti čelila
Do úvahy treba brať aj fakt, že takýchto zvolávačiek má americká automobilka pomerne veľa. Môže to poukazovať na nedostatočnú výstupnú kontrolu pri testovaní. Na jednu stranu je síce fajn, že aktualizácia príde pomerne rýchlo, no na druhú stranu, ak by testovanie prebiehalo dôkladnejšie, viaceré problémy by sa možno vôbec neobjavili.
„K 10. januáru 2025 spoločnosť Tesla identifikovala 3012 záručných nárokov a 570 správ, ktoré súvisia alebo môžu súvisieť s týmto stavom,“ uvádza Tesla v podaní na americké úrady.
Vyjadrenie vyššie však súvisí len so situáciou doma v USA. Výrobca však v súvislosti s týmto problémom čelil aj vyšetrovaniu zo strany niektorých zahraničných regulátorov. Pred niekoľkými rokmi sa niečo podobné stalo s Modelom X a Modelom Y, kedy systém mohol spôsobiť problémy po tom, ako vodiči narazili na nerovnosti na cestách. V tomto prípade tiež stačila rýchla softvérová aktualizácia.