Hanba herného giganta a nového Call of Duty: Hru hromadne opúšťajú hráči

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Black Ops 6 sužujú viaceré problémy

Bol to úvod takmer ako z rozprávky. Call of Duty: Black Ops 6 zaznamenal najväčší štartovací víkend v histórii Call of Duty. Pri svojom debute v októbri 2024 hra naraz prilákala nespočetné množstvo nadšencov. Raketový začiatok vám však celkový úspech rozhodne nezaručuje. Krátko po svojej premiére totiž začali čísla aktívnych hráčov prudko klesať.

Po tom, čo si Call of Duty: Black Ops 6 medzi októbrom a novembrom získal okolo 148-tisíc hráčov, sa tieto počty prepadli vskutku nevídaným spôsobom. V decembri totiž hru opustilo celkom 145-tisíc hráčov, čím hre na Steame nezostali takmer žiadny novo naverbovaní hráči. Prvotný ošiaľ tak nemal dlhé trvanie a hráčska základňa sa rozpadla ako domček z karát.

Túto mimoriadne nelichotivú a nepríjemnú situáciu zapríčinilo hneď niekoľko faktorov. Hlavným dôvodom na hromadný odchod hráčov je najmä spôsob, akým sa Activision zachoval k svojej vlastnej komunite. Vydavateľská spoločnosť sa namiesto vylepšovania hráčskeho zážitku a základných mechanizmov hry radšej zamerala na speňaženie obsahu.

Zdroj: CharlieIntel (príspevok na X)

Štúdio uprednostnilo mikrotransakcie pred vlastnými používateľmi

Hráčov už dlhšie trápia viaceré problémy. Medzi tie patrí napríklad nedoriešená situácia s hackermi, kvôli ktorým sa hra miestami stáva takmer nehrateľná. Tento fenomén je najciteľnejší najmä pre PC hráčov. Tí totiž oproti konzolovým nemajú možnosť vypnúť cross-play, čím zostávajú zaseknutí v lobby spolu s hackermi.

Mnohí legitímni hráči dokonca tvrdili, že ich neprávom postihol shadowban, kým si hackeri mohli voľne a bez problémov hrať. Ďalšie sťažnosti sa týkali aj zlej rovnováhy a neférových spôsobov spawnovania pri multiplayeri.

Avšak namiesto toho, aby vývojári investovali peniaze a čas do anti-cheat systémov, ktoré by posunuli zážitok z hrania na ešte vyšší level, sa rozhodli úplne inak. Dali totiž prednosť mikrotransakciám, čo dokazuje aj novo spustený Event Pass, ktorý bol predstavený len nedávno v rámci spolupráce s populárnym seriálom Squid Game.

Cestou, ktorou sa Activision vydal tak dali najavo, na čom im naozaj záleží. Pretrvávajú problémy zhoršujúce celkový dojem a čoraz viac platených programov zapríčinili frustráciu hráčov nasledovanú ich hromadným odchodom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Druhá séria The Last of Us má brutálnu sledovanosť. Za rekordérom stále zaostáva

Autor: Erik Košťany

Premiéra The Last of Us prekvapila vysokou sledovanosťou Na premiéru prvej časti druhej série postapokalyptického seriálu The Last of Us…

Zrušia vám to najdôležitejšie na Facebooku. Neuveríte, aký nápal dostal Mark Zuckerberg

Autor: Peter Steigauf

„Šialený zámer“ Facebooku: Vynulujme všetky priateľstvá Mark Zuckerberg vypovedal v kľúčovom protimonopolnom procese v USA. Na svetlo vyplával aj jeden…

Populárny e-mailový klient Slovákov spúšťa predplatné

Autor: Tomáš

Thunderbird je bezplatný poštový klient, ktorý bol založený v roku 2003. Na rozdiel od alternatív v podobe Gmailu či Outlooku…

Prvý apríl už bol. Predstavujeme robotického koňa s AI a vodíkovým pohonom

Autor: Peter

Keď sa povie Kawasaki, väčšina z vás si predstaví motocykel. Počas minulého týždňa v rámci technologického veľtrhu v Japonsku ale…

Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer…

Oficiálne: Pokračovanie jedného z najlepších filmov všetkých čias je potvrdené

Autor: Erik Košťany

Novinky o pokračovaní filmu Godzilla Minus One Pred dvomi rokmi prišiel do kín film, ktorý prekvapil divákov aj kritikov. Reč…